خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان آذربایجان شرقی

شنبه,۱۴ مهر, ۱۴۰۳

محمد کلامی، معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی: تجار چینی با اطمینان می توانند در تبریز سرمایه گذاری کنند.

۱۴۰۲-۱۰-۲۷
آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی در دیدار با یک هیئت چینی برای سرمایه گذاری فعالان اقتصادی این کشور در تبریز و سایر شهرهای این استان اطمینان داد.
محمد کلامی گفت: در صورت علاقمندی طرف های خارجی به سرمایه گذاری در ایران و استان آذربایجان شرقی دولت تضامین لازم را ارائه می دهد.
وی افزود : طرف های چینی که پیش از این تجربه فعالیت و سرمایه گذاری در استان آذربایجان شرقی را دارند ازحسن همکاری های خوب این استان ابراز رضایت کرده اند.
وی با اشاره به بستر و زمینه های مناسب سرمایه گذاری در تبریز و آذربایجان شرقی برای طرف های خارجی بیان کرد: این استان از جمله تنها استان کشور است که بیش از ۹۶ درصد از افتصاد آن در دست بخش خصوصی است.
معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد : در سال های اخیر بیشتر سرمایه گذاری های انجام شده در این استان توسط بخش خصوصی صورت گرفته و نقش دولت در این استان بر خلاف سایر استان ها کم رنگ است.
کلامی گفت: آذربایجان شرقی در برخی صنایع از جمله چرم و کفش جایگاه نخست را دارد و از این محصولات به چین صادر می کند.
به گفته وی ۶۰ درصد محصولات صنایع غذایی کشور در تبریز تولید می شود و علاوه بر تامین نیازهای داخلی بخشی از فراورده های آن دست کم به ۷۰ کشور دنیا صادر می شود.
معاون اقتصاد استاندار آذربایجان شرقی هچنین در این دیدار ظرفیت های تبریز و استان در زمینه تولید فولاد ،‌لوازم خانگی و نیز ظرفیت های منطقه آزاد ارس را تشریح کرد.

logo--tabrizhimy

اخبــــار مرتبط

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پیمایش به بالا